Denna artikel riktar sig till dig som leverantör i Event Logic:
Vid en bokning i Event Logic så behöver ni inte skicka någon bekräftelse till kund. När kunden bokar via oss så är det bindande enligt de villkor som ni anger när ni skickar offerten och en ytterligare bekräftelse är således inte nödvändigt och minskar även risk till förvirring hos kunden.
Om ni vill uppdatera bokningsvillkoren, så kan ni göra det på två olika sätt:
Uppdatera via offerten
När du svarar på en offert så har ni möjlighet att lägga in era egna villkor. Följ då nedan steg:
- Gå ned till punkt 2, Villkor, i offerten.
- Klicka på Visa / ändra villkor och därefter Ändra bokningsvillkor.
- Gör önskade ändringar i villkoren, antingen genom att skriva in text i befintliga villkor eller genom att klistra in era villkor.
Vill du använda villkoren för den aktuella förfrågan samt alla framtida förfrågningar, klicka i Använd för alla framtida förfrågningar och sedan på Spara & Stäng
Vill du bara använda villkoren för den specifika offerten, klicka i Använd bara för denna förfrågan och sedan på Spara & Stäng
Uppdatera via inställningar
Ni har möjlighet att lägga in era villkor även om ni inte har en obesvarad förfrågan. Följ då nedan steg:
- Klicka på profilikonen uppe i det högra hörnet och sedan Presentation
- Klicka på fliken Företagsinfo
- Klicka på Bokningsvillkor och sedan Speciella villkor
- Klicka på Ändra bokningsvillkor
- Gör önskade ändringar i villkoren, antingen genom att skriva in text i befintliga villkor eller genom att klistra in era villkor.
- Här kan ni även sätta ett standardvärde gällande den avgiftsbelagda perioden för ändringar / avbokningar
- Välj vilka villkor du önskar ha som förinställt, antingen Standardvillkor eller Speciella villkor.
- Klicka på Uppdatera
När kunden bokar får ni ett mail som meddelar detta och via Event Logic bekräftar ni att ni noterat bokningen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi samlat massor av frågor och svar!