Denna artikel riktar sig till dig som är leverantör i Event Logic:
När en kund gör ändringar i en offert som de fått eller i en bokning behöver ni se över dessa och skicka tillbaka ändringar till kunden.
När ändringar har gjorts så får ni ett mail om att uppdateringar gjorts och kommer direkt till den aktuella förfrågan via länken i mailet. Ni kan också hitta förfrågan via fliken Kräver Åtgärd på er startsida
De rader som ni behöver se över är i specifikationen markerade med färg:
- En grön rad är en ny del som lagts till av kund.
- En blå rad är ändringar på en befintlig post.
- En röd, överstruken rad betyder att den delen har tagits bort av kunden.
Genom att hålla pekaren över den understrukna texten i en rad så ser du vilken förändring som gjorts.
Om eventet fortfarande är i ett offert stadie fyller du bara i som vanligt. OBS! Viktigt att ni scrollar ner och skickar om offerten så att kunden får den uppdaterade versionen.
Om eventet är bokat godkänner eller avslår du en ändring genom att klicka på pilen bredvid Åtgärd och välj Acceptera/Neka ändringar.
Om du behöver lägga till eller justera pris på en rad som ändrats så klickar du istället på Gör dina egna ändringar. Justera sedan och spara.
Om du ska ge samma svar på alla rader, säg exempelvis att kunden har ändrat antalet deltagare för hela eventet och alla rader är påverkade, så behöver du inte gå in och acceptera eller neka ändringar varje rad för sig utan scrolla istället ned och klicka på Åtgärder för alla direkt till höger under specifikationen och välj svar där. När du sett över ändringarna och svarat på de så klickar du på Skicka svar.
---------------------------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi samlat massor av frågor och svar!