Du kan välja att skicka ut inbjudan och meddelanden till dina deltagare antingen via e-mail eller SMS eller en kombination av dessa. Mobilnummer och e-mailadresser används som unika ID:n för varje deltagare så åtminstone en av dem behöver vara obligatoriska.
Du behöver fylla i e-mailadress och/eller mobilnummer i respektive kolumn för varje deltagare när du importerar din deltagarlista. Om du lägger till deltagare manuellt fyller du i fälten för e-post och/eller mobilnummer i rutan innan du sparar.
För att skicka en Inbjudan till dina deltagare går du först till Deltagare i Navigationsmenyn, och sedan till Inbjudan. Där skapar du din inbjudan och när du är nöjd trycker du på Skicka inbjudan. I rutan som dyker upp väljer du först om du vill skicka ut via email eller SMS, eller båda. Sedan väljer du vilka du vill skicka till utefter status. För SMS-utskick tas en kostnad av 1 kr / SMS, medans mailutskick är helt gratis att skicka.
För mail:
- Välj rubrik på mailet i rutan där det står Ämne. Fyll i avsändarnamn (kan t.ex. vara bolagsnamn, avdelning eller person) och mailadress för e-postsvar i respektive fält.
- Ett tips är att skicka till dig själv först för att se hur det kommer se ut för deltagarna.
- (Ska du skicka ut sms också? Läs 'För SMS' nedan, innan du skickar till deltagarna)
- När du är redo klickar du på Skicka till deltagare.
För SMS:
- Fyll i avsändarnamn och om du vill, ändra standardmeddelandet.
- Ett tips är att skicka till dig själv först för att se hur det kommer se ut för deltagarna.
- (Ska du skicka ut email också? Läs 'För mail' ovan, innan du skickar till deltagarna)
- När du är redo klickar du på Skicka till deltagare.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi samlat massor av frågor och svar!