Det är enkelt att cancellera och ta bort en förfrågan, oavsett om du har fått en offert eller inte. När du bokar en leverantör cancelleras offerter från andra leverantörer automatiskt, och leverantörerna får ett meddelande att du valt ett annat alternativ denna gång. För att cancellera en förfrågan där du inväntar offert, följ stegen nedan.
-
Tryck på de tre små prickarna vid offerten.
-
Tryck på Visa offert.
-
Tryck på Cancellera förfrågan högst upp till höger.
-
Vill du även ta bort förfrågan trycker du på Ta bort förfrågan högst upp till höger i rutan för offerten. Du kan även trycka på de tre små prickarna bredvid den cancellerade offerten och välja Ta bort. Du kan då välja att skicka en ny förfrågan till en annan leverantör, om du önskar detta.
Om du istället önskar att cancellera en förfrågan där du har fått in offerter, gör du på samma sätt som ovan, men du hittar istället Cancellera-knappen vid pilen bredvid Boka, högst upp till höger i offerten.
Ett tips är att cancellera offerter du inte är intresserad av. Dessa tar plats från att du ska kunna ha fler offertförfrågningar ute, du kan bara ha upp till fyra offertförfrågningar igång samtidigt. Vill du ta bort en leverantör cancellerar du den förfrågan, och trycker på Ta bort och sedan kan du lägga till en eller flera leverantörer.
Oavsett i vilket skede du cancellerar offertförfrågan får leverantören ett meddelande att du tyvärr valt att cancellera förfrågan. Bokar du en leverantör cancelleras de andra offerterna automatiskt, och leverantörerna får ett meddelande att du valt ett annat alternativ denna gång.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi samlat massor av frågor och svar!