När du bokar en leverantör cancelleras offerter från andra leverantörer automatiskt, och leverantörerna får ett meddelande att du valt ett annat alternativ denna gång.
För andra alternativ se här nedan hur du gör!
Cancellera och ta bort förfrågan som inväntar offert:
-
Tryck på de tre små prickarna vid offerten.
-
Tryck på "Visa offert".
-
Tryck på "Cancellera" förfrågan högst upp till höger.
-
Vill du även ta bort förfrågan trycker du på "Ta bort förfrågan" högst upp till höger i rutan för offerten. Du kan även trycka på de tre små prickarna bredvid den cancellerade offerten och välja "Ta bort". Du kan då välja att skicka en ny förfrågan till en annan leverantör, om du önskar detta.
Cancellera en förfrågan där du fått in offerter:
-
Tryck på "Visa offert".
-
Tryck på pilen bredvid "Boka" högst upp till höger.
-
Tryck på "Cancellera" förfrågan.
-
Vill du även ta bort förfrågan trycker du på "Ta bort förfrågan" allra högst upp till höger i rutan för offerten. Du kan även trycka på de tre små prickarna bredvid den cancellerade offerten och välja "Ta bort". Du kan då välja att skicka en ny förfrågan till en annan leverantör, om du önskar detta.
Ett tips är att cancellera offerter du inte är intresserad av. Dessa tar plats från att du ska kunna ha fler offertförfrågningar ute, du kan bara ha upp till fyra offertförfrågningar igång samtidigt. Vill du ta bort en leverantör cancellerar du den förfrågan, och trycker på "Ta bort" och sedan kan du lägga till en eller flera leverantörer.
Oavsett i vilket skede du cancellerar offertförfrågan får leverantören ett meddelande att du tyvärr valt att cancellera förfrågan. Bokar du en leverantör cancelleras de andra offerterna automatiskt, och leverantörerna får ett meddelande att du valt ett annat alternativ denna gång.
----------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi
samlat massor av frågor och svar!
Ta mig dit!