Efter att ditt event är avslutat fyller leverantören i de slutliga priserna för bokningen. Dessa utgår alltid från offerten, men leverantören kan göra justeringar och lägga till rader om t.ex. någonting tillkommit på plats.
Du får ett mail när leverantören skickat de slutliga priserna till dig. Du har då möjlighet att gå in och kontrollera så att leverantören fyllt i korrekta uppgifter för bokningen. Är någonting fel i priserna kontaktar du leverantören via Meddelande i navigationsmenyn.
För att godkänna och kontrollera priserna går du in på eventet och trycker på antingen Svara eller Kontrollera slutliga priser (Se bild nedan).
Du får då upp offerten och du kan kontrollera priserna. Om ändringar i priset har gjorts, eller om leverantören har lagt till något ser du längst upp, vid differens mot bokat belopp. För att godkänna trycker du på Godkänn slutligt pris, vilket ger okej till leverantören att fakturera.
För att din bokningsstatistik i Event Logic ska stämma är det viktigt att du meddelar leverantören när priserna de fyllt i inte stämmer, eller om de fakturerar ett annat pris än de skrivit i Event Logic. De får då uppdatera priserna igen i Event Logic för dig att kontrollera.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi samlat massor av frågor och svar!