När du bokar en leverantör i Event Logic behöver du fylla i dina faktureringsuppgifter. Dessa sparas sedan som default och är förifyllt vid nästa bokning.
Om du vill uppdatera faktureringsadress eller andra faktureringsdetaljer så kan man antingen göra det för en specifik bokning, då uppdateras bara uppgifterna för den specifika bokningen. Du kan annars ändra faktureringsuppgifterna för en grupp där de då kommer vara förifyllt för alla framtida bokningar som görs i den gruppen.
För att ändra faktureringsadress för ett specifikt event går du in i det aktuella eventet och klicka upp den bokade offerten. Klicka sedan på faktureringsadress som syns högst upp i rutan. Då syns uppgifterna nedan, och du kan göra de justeringar som behövs. Glöm inte att trycka på Uppdatera längst ner till vänster, när du är klar.
För att istället ändra faktureringsuppgifterna i en grupp klickar du på din aktuella användargrupp högst upp till höger på sidan. Välj Hantera grupper (se bild nedan). I menyn till vänster i fönstret som dyker upp klickar du på den grupp där du vill ändra faktureringsdetaljerna. På fliken Faktureringsinfo gör du dina justeringar som önskas, och när du är klar klickar du på Uppdatera.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi samlat massor av frågor och svar!