Tips på vägen

Vi finns här för dig!

Boka i tid – nyckeln till ett lyckat möte

Att hitta den perfekta platsen för ett möte är inte alltid lätt. Dessutom konkurrerar man med många andra som vill boka på samma datum. Under årets första månader har vi märkt att det är ett högt tryck på bokningar av möten och konferenser för 2017, framförallt i Göteborg och Stockholm. Ett lyckat möte kräver alltid bra planering vilket blir ännu viktigare när konferenshotellen fylls upp tidigt. Att boka i tid är därför nyckeln till ett lyckat möte.

Vi passade på att fråga Thomas Heden, Sales Manager på Elite Park Avenue Hotel i Göteborg om hur läget ser ut.
– På Elite Park Avenue Hotel upplever vi ett enormt tryck på våra konferenslokaler inför hösten, detta trots att vi bygger ut med ca 1000m2. Vi rekommenderar våra kunder att ha god framförhållning för att säkerställa sina förväntningar och önskemål. Med andra ord, boka i tid, säger Thomas.

Samma sak gäller för konferenser i Stockholmsområdet.
– Det blir allt viktigare att boka sin konferens i god tid. Vi märker helt klart av en ökad efterfrågan på konferenserna, vilket är jätteroligt, säger Anna Hallström, konferensansvarig Best Western Kom Hotel Stockholm.

När allt är bokat är det såklart viktigt att även bjuda in deltagarna i tid så att alla har möjlighet att närvara. Använd Event Logics deltagarhantering för att skicka en tjusig inbjudan! Vår deltagarhantering ger dig också möjligheten att skapa ett skräddarsytt anmälningsformulär, följa upp vilka som anmält sig, kommunicera med deltagare och mycket, mycket mer.

 

Checklista för event: det-blir-aldrig-som-man-tänkt-sig-listan

Att genomföra ett event är – hands-up – en rätt stressig tillvaro. Det förutsätter god planering, ett antal
backup-planer och att ni tänkt igenom några olika scenarios som (hur osannolika de än kan tyckas) skulle
kunna uppstå, och hur ni isåfall hanterar dem. Det kan vara mat som är försenad eller blir fel, en talare
som får förhinder, eller ett rum med alldeles för få sittplatser.

Men oavsett hur väl ni planerat ert event, och hur många backupplaner ni har i rockärmen, så kan ni vara
säkra på att om ni följer en checklista för event som vi har förberett här nedan, så kommer ni förvisso inte kunna trolla
fram en talare, men väl undvika en rad småproblem som kan ställa till det nog så mycket:

Checklista för event:
– Häftapparat (dubbelkolla så att den är fylld och funkar)
– Snören
– Gummiband
– Tejp
– Sax
– Häftmassa eller motsvarande
– Häftstift
– Pennor, papper, plastfickor
– Linjal eller tumstock
– Enklare verktyg som t ex: skruvmejslar, skruvdragare och hammare

Tips!

Förbered en liten box som ni kan ha förberedd inför varje event, så behöver ni bara fylla på med det
som eventuellt fattas nästa gång ni skall ordna konferens eller kick-off istället för att börja från början.
Har ni med er en roll-up eller något annat företagsmaterial rekommenderar vi att ni testar att ställa upp
eller bygga ihop det innan ni åker, så ni vet att alla delar funkar och finns med.

Checklista för event överkurs för er som vill vara säkra på allt:

– Första förbandslåda (man kommer långt med värktabletter, plåster, vätskeersättning och
sårtvätt)
– Skål modell större (för visitkort, prylar, chips eller något annat – skålar verkar alltid vara en
bristvara på event eller konferenser)
– Förlängningssladdar & förgreningsdosor
– Extra laddare för telefon och laptop
– Adapter för att kunna presentera med både Mac och PC
– En ”klicker” för att kunna byta slides i en presentation
– Extra glödlampa, om ni har konferensmaterial som inkluderar belysning

Om ni vill veta mer om hur ni bäst undviker skål-katastrofer på ert event är ni varmt välkomna att höra
av er till oss på support@eventlogic.se Då kan vi också passa på att berätta lite mer om vårt übercoola
kostnadsfria verktyg Event Logic, som garanterat hjälper dig hålla koll på ditt event så att du istället kan fokusera lite
extra på tejp, snören och förbandslådor.

Close Menu