Denna artikel riktar sig till dig som leverantör i Event Logic:
När ett event är avslutat så får ni ett mail om att skicka slutliga priser till kund. Det är viktigt att ni anger slutliga priser i Event Logic så att:
-
Kunden får rätt statistik över sina bokningar
-
Faktureringsprocessen blir smidigare för kunden
När ni skickat slutliga priser har kunden möjlighet att godkänna eller kommentera dessa. När ni stämt av och priserna är godkända av kund så skickar ni sedan fakturan som speglar de slutliga priserna.
Ni fyller i slutliga priser på samma sätt som som ni fyllde i offerten. Behöver ni lägga till rader kan ni göra det genom att gå längst ner i specifikationen och till vänster välja Lägg till rad.
När du har fyllt i allt och kontrollerat så att det slutliga beloppet är korrekt klickar du på Skicka slutliga priser längst ner i specifikationen till höger.
Om du behöver skicka kompletterande information till Event Logic efter att du skickat iväg de slutliga priserna så kan du skriva i textrutan strax under specifikationen. Denna information är inte synlig för kunden. När kunden godkänt priserna kan ni skicka fakturan med vetskapen om att allt är avstämt och klart!
-------------------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi samlat massor av frågor och svar!
Ta mig dit!