Denna artikel riktar sig till dig som leverantör i Event Logic
När du får en förfrågan så skickas ett mail till den e-post som är angiven för er som leverantör. I mailet syns grundinformation om eventet. Förr att komma vidare klickar du på "Öppna" längst ner i mailet.
Du dirigeras då till sidan för eventet där du ser övergripande information och specifikationen med angivet datum/antal/tider.
Du fyller du i priserna enligt specifikationen. I de markerade pratbubblorna finns det mer information (kommentar från kund, t.ex. önskad sittning, preferens på mat etc).
När du fyllt i specifikationen så dubbelkolla att totalbeloppet stämmer.
Sen fyller du i hur många dagar offerten är giltig samt sista dag som kunden kan avboka kostnadsfritt. Detta är då de får påminnelser ett par dagar innan så de inte missar att återkoppla till er.
Kopiera in era egna bokningsvillkor vid "Visa / ändra villkor" (om inget annat läggs in gäller standardvillkor baserade på Visitas allmänna villkor).
Välj sedan ansvarig person för offerten. All fortsatt kommunikation gällande det aktuella eventet kommer gå till den angivna mailadressen.
Nästa steg är att fylla i, alternativt bifoga en fil, om hur er anläggning tagit ställning till den Covid-situation vi befinner oss i.
Därefter godkänner ni provisionen på 5% och sedan klickar ni på "Skicka offert".
Om ni inte har möjlighet att lämna offert så väljer du "Avböj" istället. Då kommer det upp en textruta där du har möjlighet att förklara för kunden varför du inte kan ta emot dem.
Efter du har skickat offert kan du kontakta kunden direkt genom att skicka ett meddelande till dem. Det gör du via den grå fliken Meddelande som syns bredvid specifikationen till höger.
----------------------------------------------------------------------
I vår kunskapsbank har vi
samlat massor av frågor och svar!
Ta mig dit!