Skicka en Save the Date

Om du inte har alla detaljer för ert event på plats än men ändå vill ge deltagarna en head’s up och se till så dem blockar upp ett visst datum i sina kalendrar så är det perfekt att skicka ut en Save-the-date!
Börja med att utforma inbjudan med den information som du har. Det är detta som blir din Save-the-date.

När du är nöjd med den, gå till fliken Deltagare i Navigationsmenyn, du hamnar då på första fliken där du har din deltagarlista.

Klicka på den grå knappen Skicka gruppmeddelande högst upp i listan. Du får nu upp ett fönster där du fyller i information och skickar iväg meddelandet till deltagarna.

 Välj först om du vill skicka ut via e-post eller SMS, eller båda.

Sedan väljer du vilka du vill skicka till. Sannolikt kommer detta vara Inte inbjuden än eftersom det är denna status deltagarna först får när de läggs in i deltagarlistan.

För mail:

Välj rubrik på mailet i rutan där det står Ämne. Fyll i avsändarnamn och mailadress för e-postsvar i respektive fält.

Nu väljer du först att bocka ur Inkludera knappar med länkar och sedan bocka i Inkludera inbjudan. På så sätt kan deltagarna se inbjudan men har ännu inte möjlighet att anmäla sig.

Om du vill skriver du ett meddelande men det behövs inte om du redan har angett det deltagarna behöver veta i inbjudan.

(Ska du skicka ut sms också? Läs ’För SMS’ nedan, innan du skickar till deltagarna)

Skicka till dig själv först för att se hur det kommer se ut för deltagarna. När du är redo klickar du på Skicka till deltagare.

För SMS:

När du skickar ut save-the-date via sms så får deltagarna endast det meddelande du skriver och inte inbjudan som du gjort. Skriv därför ut datum, tid och och annan info i meddelandet. Bocka därefter ur rutan för Lägg till länk till eventsida & registrering i meddelandet. 

(Ska du skicka ut epost också? Läs ’För mail’ ovan, innan du skickar till deltagarna)

Skicka till dig själv först för att se hur det kommer se ut för deltagarna. När du är redo klickar du på Skicka till deltagare.

Stäng meny